SZERVEZZ GYŰJTÉST
ADOMÁNYOZZ TE IS
Főoldal / Követeknek / Hogyan kampányolj

Hogyan kampányolj

Hasznos tanácsok a kampányoláshoz

Ha már megvan a Jó Ügy, aminek Követe vagy és elkészítetted az egyéni kampányoldaladat (és elégedett is vagy vele :-), akkor elkezdhetsz kampányolni. A cél most az, hogy minél több barátodhoz, ismerősödhöz, családtagodhoz, munkatársadhoz, ügyfeledhez, stb. eljuttasd a hírt, hogy Követ lettél, és kérd az ő támogatásukat a Jó Ügyedhez. Ehhez gyűjtöttünk össze néhány hasznos tanácsot:

       1. Legyél minél személyesebb

Minél személyesebben tudsz szólni az ismerőseidhez, annál nagyobb sikered lesz. Nyilván a Jó Ügy is fontos, amit képviselsz, de a Te barátiaid elsősorban a Te személyes és kérésed miatt fognak adni és ez minél személyesebb, annál jobb. Ha úgy érzed, hogy a kampányoldal szövegén is lehetne még csiszolni ez ügyben, ezt bármikor megteheted. Egy-egy személyes kötődés, sztori, napi aktualitás nagyon sokat segíthet.

      2. Kérni nehéz, de fontos!

Amikor az adománygyűjtő kampányoddal kapcsolatban írsz vagy beszélsz, mindig konkrétan kérd meg az ismerőseidet arra, hogy támogassanak Téged, azaz a Jó Ügyedet pénzzel. Tudjuk, hogy kérni sokszor nagyon nehéz, sokaknak olyan érzés, mintha koldulni kellene, de hidd el, konkrét kérés nélkül jóval kisebb az esély, hogy adni fognak. És persze jó dolog a sok „Like” és megosztás, csak abból az általad támogatott szervezet sajnos nem tudja megvalósítani a Jó Ügyet.

      3. Nem elég egyszer kitenni a Facebook-ra

A közösségi médiában (Facebook, stb.) nem elég, ha egyszer közzéteszed a kérésedet, mivel itt gyorsan „elszállnak” az információk, érdemes többször felhívnod a figyelmet az adománygyűjtésedre. Ragadj meg minden alkalmat arra, hogy mondj valamit. A saját készülésedet az eseményre (pl. edzéseidet, ha futni készülsz), köszönd meg, ha valaki adományozott, ha elérted a kitűzött célod negyedét, felét, háromnegyedét, ha már csak egy kicsi hiányzik,stb. És ne csak száraz információkat adj, mindig tedd hozzá a saját érzéseidet is, ettől lesz az üzeneted személyes és ezzel tudsz legjobban támogatókat szerezni az Ügyhöz.

      4. Használd az e-mail-t is

Használd az e-mail címeidet, ha csoportos levelezőlistákon szerepelsz, akkor azokat is, hogy eljuttasd az oldaladat ismerőseidnek. Az e-mail sokkal hatékonyabb, mint a Facebook, különösen, ha közvetlenül, személyesen szólítod meg barátaidat, ismerőseidet. Lehetőleg ne ugyanazzal a szöveggel küldd el mindenkinek a levelet, hanem próbálj meg „célzott üzeneteket” írni, kisebb csoportoknak (pl külön kollégáknak, családtagoknak, stb.) vagy akár egyénileg. E-mail-ben viszont ne zaklass másokat sokszor, ne spam-elj!

      5. És még egy-két apróság

Ha megteheted, Te legyél a saját kampányod első anyagi támogatója. Ezzel két célt érhetsz el: egyrészt ezzel is megmutathatod a saját elkötelezettségedet az ügy iránt, másrészt megoldod a "senki sem szeret első lenni" problematikáját.

Köszönetből sosem elég! Mindenkinek köszönj meg mindent, az adományokat, egy-egy megosztást, a bíztató szavakat, stb.

A kampány során posztokat is közzétehetsz az oldaladon, a posztokhoz fotókat is csatolhatsz. Arra ügyelj, hogy ha posztolsz, azt még automatikusan nem fogja látni minden támogatód, az oldaladat időről időre újra érdemes megosztanod a közösségi médiában.

Ha már elérted a kitűzött célt, akkor se állj le – van már olyan Követünk, aki 592%-nál állt meg :-)

Sikeres adománygyűjtést kívánunk mindenkinek!