SZERVEZZ GYŰJTÉST
ADOMÁNYOZZ TE IS
Főoldal / Követeknek / Hogyan kampányolj

Hogyan kampányolj

Ha már kiválasztottad a Jó Ügyet, aminek Követe leszel (vagy lesztek csapatban), csatlakoztál egy eseményhez, elkészítetted az oldaladat (és elégedett is vagy vele), akkor elkezdheted a saját kampányodat. Az a cél, hogy minél több barátodhoz, ismerősödhöz, családtagodhoz, munkatársadhoz, ügyfeledhez, stb. eljuttasd a hírt, hogy Követ lettél és saját vállalásodon keresztül kérd támogatásukat a Jó Ügyedhez.

Milyen eszközöket használhatsz erre?

  1. Közösségi média

    Saját Követ oldaladat oszd meg, ahol fent vagy (Facebook, iwiw, Twitter, stb) és kérd meg ismerőseidet, hogy támogassanak.

    A támogatáson túl az ismerőseid általi megosztás is segít, de támogatásra elsősorban azoktól számíts, akiket Te is ismersz, mert ők ismernek Téged és bízhatnak/támogathatnak Téged leginkább.

    Kampányodat csak ne egyszer oszd meg a Facebook-on, mert ott az információk "gyorsan elszállnak" ahhoz hogy sokan találkozzanak az üzeneteddel, többször kell megosztanod (lehetőleg más-más aktuális rövid személyes kommenttel ellátva)

  2. E-mail

    Használd az e-mail címeidet, ha csoportos levelezőlistákon szerepelsz, akkor azokat is, hogy eljuttasd az oldaladat ismerőseidnek. Lehetőleg ne ugyanazzal a szöveggel küldd el mindenkinek a levelet, hanem próbálj meg „célzott üzeneteket” írni, kisebb csoportoknak (pl külön kollégáknak, családtagoknak, stb.) vagy akár egyénileg. E-mail-ben viszont ne zaklass másokat sokszor, ne spam-elj!

    Tegyél be az e-mail aláírásodba egy rövid figyelemhívó szöveget és a saját kampányod linkjét, így mindenki, akinek mail-t küldesz, tudhat róla.
  3. Személyes csatornák

    Baráti beszélgetések, munkahelyi kávézások, családi események, de akár üzleti megbeszélések során is ha alkalmad nyílik rá, lehetőség szerint hozd szóba a témát. Ha úgy látod, hogy „van fogadókészség a túloldalon”, akkor ígérd meg, hogy e-mail-ben elküldöd neki az oldalad elérhetőségét (ez biztosabb, mint ha felírnád egy cetlire, mert a cetli könnyebben elvész, és amikor a mail-edet olvassa, amúgy is a gépe előtt fog ülni, és rögtön meg is nézheti az oldaladat)

Néhány hasznos tanács

Nem elég, ha egyszer közzéteszed a kampányodat, főleg a közösségi médiában nagyon gyorsan „elszállnak” az információk, érdemes többször felhívnod a figyelmet a kampányodra.

A kampány során posztokat is közzétehetsz az oldaladon, a posztokhoz fotókat is csatolhatsz. Arra ügyelj, hogy ha posztolsz, azt még automatikusan nem fogja látni minden támogatód, az oldaladat időről időre újra érdemes megosztanod a közösségi médiában (pl. Facebook)

Amikor a kampányoddal kapcsolatban írsz vagy beszélsz: kérd, hogy támogassanak. Kérni nem mindig könnyű, de kérés nélkül jóval kisebb az esély, hogy adni fognak!!!

Ragadj meg minden alkalmat arra, hogy mondj valamit. A saját készülésedet az eseményre (pl. edzéseidet, ha futni készülsz), ha valaki adományozott, ha elérted a kitűzött célod negyedét, felét, háromnegyedét, ha már csak egy kicsi hiányzik, stb.

A kommunikációd során ossz meg a Jó Ügyeddel kapcsolatos híreket/információkat is, ez is segíthet abban, hogy többen adományozzanak.

Minél jobban közvetlenül, személyesen szólítod meg barátaidat, ismerőseidet, annál nagyobb eséllyel fogsz adományokat szerezni. A "Kedves Mindenki!' típusú levelekre "mindenki" gondolhatja úgy, hogy ez nem neki szól, majd mások biztosan jobban magukénak érzik az üzenetedet...

Ne csak száraz információkat adj, mindig tedd hozzá a saját érzéseidet is, ettől lesz az üzeneted személyes és ezzel tudsz legjobban támogatókat szerezni az Ügyhöz.

Ha megteheted, Te legyél a saját kampányod első anyagi támogatója. Ezzel két célt érhetsz el: egyrészt ezzel is megmutathatod a saját elkötelezettségedet az ügy iránt, másrészt megoldod a "senki sem szeret első lenni" problematikáját.

Köszönetből sosem elég! Mindenkinek köszönj meg mindent, az adományokat, egy-egy megosztást, a bíztató szavakat, stb.

Mindenki szeret kapni (nemcsak adni) - adományozóidat lepd meg valamilyen aprósággal (egy saját készítésű süti, egy oklevél, stb.)

Ne légy negatív – még akkor sem, ha úgy gondolod, hogy többeknek kéne támogatnia. „Leszúrásból” nem lesz adomány, azokhoz szólj, akikhez még nem értél el, vagy akik ingadoznak (biztos, hogy vannak ilyenek, csak lehet, hogy nem tudod, kik azok).

Mindig gondolj arra, hogy Te egy Jó Ügyért dolgozol, és arra, hogy nincs sikertelen kampány  - még akkor sem, ha esetleg a végén nem éred el a kitűzött célodat!

És ha már elérted a kitűzött célt, akkor se állj le – van már olyan Követünk, aki 592%-nál állt meg J