SZERVEZZ GYŰJTÉST
ADOMÁNYOZZ TE IS
Főoldal / Gyakran Ismételt Kérdések

Gyakran Ismételt Kérdések

Követeknek

Hogyan módosíthatom a saját kampányomhoz kapcsolódó szövegeket vagy képet?
A felhasználói neveddel és jelszavaddal belépve, az Aktív kampányaim menüpontban találod a linket, amire kattintva a kampány adatait szerkeszteni tudod illetve itt a kampánynál szereplő képet is cserélheted. A kampány címe illetve a kapcsolódó esemény és Jó Ügy itt nem módosítható, ha esetleg ezekben rontottál el valamit, amit módosítani szeretnél, akkor írj nekünk az info@jougyekert.hu címre és segítünk.   
 
Mit tegyek, ha olyan komment jelenik meg a kampány oldalamon, amit nem szeretnék hogy ott legyen?
Jelezd ezt egy mail-ben az info@jougyekert.hu címen és levesszük.

Mit tegyek, ha meg szeretném osztani az oldalamat a Facebook-on, de nem tetszik a szöveg és/vagy a bélyegkép, amit a rendszer javasol a megosztáshoz?
Ha nem az oldalon levő ikon használatával osztod meg az oldalt FB-on, hanem a linket másolod be a FB oldalra, akkor ugyan ott is megjelenik a az oldalról automatikusan átvett információ, de azt le lehet szedni (jobb felül van egy x) és utána be lehet tölteni a post-hoz egy saját szöveget és fotót is.
 
Hogy zajlik a felajánlások befizetésének nyomon követése?
Az utalásos, bankkártyás és csekkes befizetések beérkezését a Jó Ügy gazdája figyeli (hiszen az összeg közvetlenül hozzá érkezik meg). Ha az felajánlás nem érkezik meg 2 héten belül, akkor egy emlékeztető e-mail-t kap az adományozó, ha ez után sem érkezik meg az adomány, akkor a Jó Ügy gazdája törli a felajánlást a listáról. A készpénzes felajánlások beérkezését a Követ figyeli, az oldalra belépve a felhasználói profil alatt a Befizetések követése menüpontban lehet ezt megtenni. A listában a "Beérk" mezőt kell kipipálni, ha az adományozó már befizette az adományt a Követnek. A "Megj" oszlop jelöli azokat a felajánlásokat, amelyek az oldalon megjelennek, ha tehát valaki mégsem fizeti be a felajánlást, akkor a "Megj"-ből a pipa kiszedésével lehet leszedni az oldalról a felajánlást (ha esetleg később mégis befizeti, a "Megj" visszaállítható). Ha mindez túl bonyolultan hangzik, akkor azt javasoljuk, hogy a kampány indításakor ne válaszd a készpénz fogadása opciót, ekkor a monitorozással egyáltalán nem kell foglalkoznod :-)
 
A kampány indításakor nálam miért nem jelenik meg a készpénz fogadására vonatkozó kérdés?
Amennyiben az adott kampányhoz tartozó Jó Ügy nem szeretné, hogy készpénzes gyűjtés is megvalósuljon, abban az esetben ez az opció a kampány indításakor a Követnél már eleve nem jelenik meg. Ebben az esetben az adományozás a Jó Ügy által működtetett pénzügyi csatornákon zajlik (banki átutalás és/vagy bankkártyás fizetés és/vagy csekkes befizetés)
 
Ha készpénzt is kezelek, hogy történik a befizetés?
A készpénzes adományokat ebben az esetben az adományozók Neked fogják odaadni és Neked kell ezt eljuttatni a kampány végén egy összegben a Jó Ügy gazdájának - ezt megteheted szintén készpénzben, vagy a Jó Ügy által felajánlott egyéb fizetési módok bármelyikén. Ha utalsz, vagy bankkártyával fizetsz, a közleményben kérjük, hogy add meg a kampányod címét, illetve ha esetleg nem a saját számládról utalsz, akkor a nevedet is, hogy a Jó Ügy gazdája be tudja azonosítani, honnan érkezett a befizetés
 
 

Adományozóknak

A webhely közlendője: nem jól adtad meg a biztonsági kódot.

Az adományozáskor az adomány elküldése gomb megnyomása előtt a fölött egy biztonsági kódot (un. CAPTCHA) kell megadni. Ehhez az „Írja be a szöveget” helyére a felette látható számokat kell beírni. Ha esetleg a számok nem jól olvashatóak, akkor érdemes újat kérni (a három kis piros ikon között a legfelső, a két nyíl használatával), néha van olyan, amelyiket valóban nehéz olvasni, de a többség jól olvasható (legtöbbször egy három vagy négyjegyű számot kell beírni).

A CAPCHA elem az oldalon nem a mi saját fejlesztésünk, hanem egy külső eszközt használunk erre a célra, így ennek a funkcionalitásához nem tudunk hozzányúlni. Ha a CAPCHA többszöri próbálkozásra sem működik, akkor annak az lehet még az oka, hogy ha valaki olyan hálózatról próbálta meg használni az oldalt, ahol a nagyon szigorú informatikai biztonsági rendszer nem engedélyezte a CAPCHA működését (pl. banki hálózatból).

A funkció a felhasználók túlnyomó többségénél gond nélkül működik, ezért bármilyen probléma esetén valószínűsíthető, hogy a gond nem a portál oldalán van, hanem valahol a felhasználói oldalon.

Ha valakinek semmiképp sem működik a dolog, akkor érdemes inkább egy másik gépről adományozni.

Mi a biztosíték arra, hogy az adományomat tényleg megkapja a Jó Ügy?
A jóügyekért.hu csak a felajánlásokat regisztrálja, az adományok vagy közvetlenül a Jó Ügyhöz érkeznek (utalásos, bankkártyás vagy csekkes fizetés esetén), vagy ha készpénzben adja át az adományát a Követnek, akkor ő juttatja el azt a Jó Ügyhöz (ha ezt nem vállalja a Követ, akkor az előbb említett befizetési módok működhetnek). A Jóügyekért.hu a Jó Ügyekkel közösen nyomon követi, hogy az oldalon tett felajánlások megérkeznek-e a Jó Ügyhöz, ha ez nem történik meg, akkor először ezt jelzi az adományozó felé, majd ha ezután sem érkezik meg az adomány, akkor a felajánlást leveszi az oldalról.

Visszakapom-e a pénzt ha a Követ nem teljesíti a vállalását?
Ha például valaki azt vállalja, hogy átússza a Balatont, de végül ez mégsem sikerül (pl. betegség miatt), attól a vállalást még vállalásnak tekintjük és ettől természetesen a Követ által támogatott Jó Ügy is ugyanúgy létezik és érvényes, így a "fő a szándék" elv alapján a felajánlott támogatásokat továbbra is felajánlásnak tekintjük, illetve ha már megtörtént az adomány befizetése, akkor nem utaljuk vissza a támogatást az adományozónak. Ha ez az adományozónak esetleg problémát jelent, akkor azt javasoljuk, hogy felajánlását tegye meg az adott Követ felé, de a befizetést csak akkor indítsa el, ha már elérte azt a pontot, amikor nem gondolja azt, hogy adományának még bármilyen feltétele lenne.
 
Ha cégként adományozok, hogyan kérhetek erről adóigazolást?
Az adóigazolást a Jó Ügy gazdája tudja kiállítani (amennyiben közhasznú szervezet), ezzel kapcsolatosan az adott szervezettel kell felvenni közvetlenül a kapcsolatot, akik az adomány beérkezését követően tudják kiállítani az igazolást.
 

Jó Ügyeknek (non-profit szervezeteknek)

Mi lehet Jó Ügy?
Bármi, ami a non-profit szervezet céljait támogatja. Lehet a Jó Ügy a szervezet általános támogatása is, de tapasztalatok alapján minél konkrétabban van megfogalmazva a cél (például egy eszköz beszerzése vagy egy projekt megvalósítása), annál sikeresebb lehet az adománygyűjtés. A konkrét cél meghatározásánál érdemes olyat választani, amire az adott szervezet potenciális követi és támogatói köre reálisan össze tudja gyűjteni a cél megvalósításához szükséges forrásokat. És persze fontos, hogy a kampány lezárását és a Jó Ügy megvalósítását követően átlátható módon be lehessen számolni az elért eredményekről. 

Milyen eseményekhez csatlakozhatunk a Jó Ügyünkkel?
Az események lehetnek létező események (pl. futó-, úszó-, kerékpár- vagy egyéb sportversenyek) de lehetnek az adott szervezet által kitalált és elindított egyedi események is (pl. egy jótékonysági séta vagy egy kampány, amiben arra kérik a követeket, hogy tegyenek valami különleges dolgot - pl. viseljenek egy hétig egy piros sálat). Esemény nagyon sok minden lehet, minél kreatívabb, figyelemfelhívóbb az esemény, annál nagyobb az esély a sikeres adománygyűjtésre (persze arra azért gondolni kell, hogy olyan legyen az esemény, ami várhatóan sok Követ számára megvalósítható/vállalható dolgot tartalmaz). A megfelelő esemény kitalálásához szívesen nyújtunk segítséget (pl nemzetközi példák alapján)